מקרה מעניין "סימבה" – פצעי לחץ

מאת: ד"ר הדס פרידלנד
שלושה חודשים!!
זה הזמן שלקח לפצעי הלחץ של סימבה להחלים במלואם!!
 
סימבה, של משפחת יונת הנהדרים, הגיע אלינו עם פצעי לחץ בכפות רגליים אחוריות, שלאחר מכן התפשטו גם לחלקים עליונים יותר של הרגל, עקב שילוב של פציעה טראומתית ובעיות אורתופדיות כרוניות שסובל מהן. ההליכה היתה כרוכה בכאב רב, שגרמה לסימבה להפעיל אפילו יותר לחץ על האזורים הפצועים והמזוהמים, ולהחמיר מאוד את מצבם.
 
פצעי לחץ הם מהפצעים הקשים ביותר לטיפול. שילוב של פצע לחץ יחד עם בעיות מפרקים כרוניות, וגילו המתקדם של סימבה(בן 14), האטו אפילו יותר את תהליך ההחלמה.
הטיפול כלל החלפת חבישות יומיומיות, ניקוי והסרת רקמה מתה מהאזור. טיפול אנטיביוטי ממושך, וכן שיכוך כאבים ותוספים לחיזוק וטיפול בדלקת המפרקים הכרונית. בהמשך כללנו מספר התערבויות כירורגיות לניקוי יסודי יותר של הפצעים וניסיון לתפור ולצמצם את גודלם. הרגליים נחבשו בחומרים מיוחדים המזרזים את חידוש הרקמה, ובחבישות מיוחדת המפחיתות לחץ על פצעים. במהלך התקופה סימבה נשמר תחת משטר הדוק של מנוחה על מזרן בשכיבה צידית, על מנת להוריד לחץ, ככל שניתן, מהפצעים.
למזלו של סימבה, הבעלים שלו שאוהבים ומסורים לו עד אין קץ, לא ויתרו אפילו לרגע על הסיכוי שילך שוב על רגליו. היו ימים שהפצעים נראו נורא(חסכנו מכם את התמונות האלו), ואפילו לנו היה קשה להעריך אם הפצעים יחלימו או לא. משפחת יונת לא התייאשו וחזרו אלינו פעם אחר פעם לטיפול והחלפות חבישה.
 
לפני מספר ימים סימבה הגיע אלינו להסרת החבישה האחרונה, לאחר שכל הפצעים נסגרו והעור החלים!!! וכמובן שקיבל תמונת נצחון של הרגל הבריאה(תמונה ראשית של המאמר).
הבעלים מספר שסימבה חזר להשתמש ברגל כמעט באופן מלא ושחודשי ההחלמה הארוכים כמעט ולא ניכרים עליו.
 
סימבה הוא סיפור הצלחה המוכיח שאורך רוח, השקעה, טיפול מסור והיענות ונחישות של בעלים הם גורמים עיקריים, ולעיתים החשובים ביותר להחלמה ממצבים רפואיים מורכבים וקשים.
בתמונות המצורפות נראית התקדמות החלמת הפצעים לאורך הזמן(שוב, חסכנו תמונות קשות יותר לצפייה, אבל מי שעדיין קשה לו, מומלץ לעבור הלאה).
 
 
 
אנחנו נתגעגע למפגשים השבועיים שלנו, ומאחלים לסימבה רפואה שלמה 🙂
 

כתוב את הכותרת כאן