חיסונים שנתיים לכלבים

חיסונים לכלבים

חיסון כלבת
חיסון החובה היחיד על פי חוק. מתבצע על פי חוק בגיל 3 חודשים (יחד עם החדרת שבב), ולאחר מכן פעם בשנה. מבוצע יחד עם תשלום לעירייה לרישיון לאחזקת כלב.

חיסון משושה
מתבצע 3 פעמים (בהפרש של חודש) בשנה הראשונה לחיי הגור ומונע מחלות קטלניות לכלב שחלקן עלולות לעבור לבני אדם. בבגרות מבוצע אחת לשנה.

החיסון כולל הגנה מפני 5 מחוללי מחלות:

  • לפטוספירה (עכברת) – חיידק העלול להדביק בני אדם ולכן חשוב מאוד לחסן כנגדה. גורמת לנזק חריף לכבד ולכליות. בחיסוני המשושה החדשים יש בין 2-4 זנים שונים של החיידק הנפוצים בארץ.
  • דלקת כבד נגיפית – וירוס העלול לגורם לדלקת כבד חמורה.
  • כלבלבת (דיסטמפר) – מחלה חשוכת מרפא לכלבים שאינם מחוסנים. פוגעת במערכת הנשימה, מערכת העצבים ובמעיים.
  • ווירוס פרוו – מסוכנת לגורים אך גם לבוגרים. שיעורי תמותה עלולים להגיע ל50-70% ללא טיפול מתאים. פוגעת במעיים וגורמת לשלשולים דמיים, הקאות וסיבוכים נוספים.
  • פראינפלואנזה – שפעת הכלבים. גורמת לשיעול ונזלת.

תולעת הפארק

ספירוצרקה לופי. התולעת מועברת ע"י אכילת חיפושית נשאיות, או צואה נגועה בתולעת הבוגרת או בלרוות. התולעת נודדת מהמעיים ומתיישבת באיברים אחרים, בעיקר בוושט, שם גורמת לפגיעה ברירית הוושט ולגידולים. כמו כן יכולה לגרום למפרצת בכלי דם שנודדת דרכם, ואף למוות פתאומי במקרה של מפרצת באבי העורקים.

שכיחות התולעת באזורינו עולה במהלך השנים וכרגע אנו ממליצים על טיפול מניעתי בזריקה כל 2-3 חודשים (4-6 טיפולים בשנה).

תילוע
טיפול מניעתי כנגד תולעי מעיים (עגולות ושטוחות). מתבצע אחת לחצי שנה, וניתן כטבליות לבליעה.

טיפולים נוספים

שעלת -מחלה נשימתית מדבקת מאוד בין כלבים בכל גיל. ההדבקה עשויה להתרחש בכל מקום עם נוכחות רבה של כלבים- גינת משחקים, פנסיון וכד'. המחלה גורמת להתקפי שיעול קלים עד בינוניים, ועלולה להסתבך לדלקת ריאות. החיסון מומלץ לכלבים לפני כניסה לפנסיון והוא תקף לשנה לכל היותר. החיסון אינו נכלל בתוכניות הבריאות, אך למנויים ניתנת הנחה.

טפילים חיצונייםפרעושים, קרציות וקרדיות.
הטפילים יכולים להעביר מחלות, לגרום לגירוד ולאיבוד דם. חלקם אף פוגעים בבני האדם.
טיפול ומניעה ע"י מגוון תכשירים – טבליות, אמפולות או קולרים. חשוב לטפל באופן סדיר כנגד טפילים, גם בחורף.